Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!
Zjistit více
Nově na: Chudobka.blogspot.com

Vážení uživatelé,
16. 8. 2020 budou služby Blog.cz a Galerie.cz ukončeny.
Děkujeme vám za společně strávené roky!

Dovolenkové kompromisy

25. srpna 2014 v 4:36 | Chudobka1970 |  Kaleidoskop dní
Letos jsme se vrátili ke starým časům, kdy nezbyly peníze na souvislý dovolenkový pobyt. Tehdy jsme s dětma vyrážely na výlety po širokém okolí. Během těch 14 dnů dovolené jsme jich sice moc neudělali, zato jsme si je všichni pořádně
a dosytosti užili.
Když byli kluci ještě malí, měli jsme každý za svém kole dětské sedátko. Oba dnes už dospělí potomci si pamatují, jak jsem si na konci Drahanského kopce sedla na velký bílošedý kamenný patník a se slzami v očích prohlašovala, že dál už rozhodně nejedu. Samozřejmě že to byl kec. Docela v pohodě jsem zvládla dojet k Punkevní jeskyni v Moravském krasu. Prohlídka jeskyně spojená s plavbou lodičkou je bavila mnohem víc než výklad z Horního můstku nad propastí Machocha.
Druhou variantou bylo to, že večer manžel půjčil od rodičů auto, natankoval, aby se hned ráno vyjelo třeba do Kopřivnického muzea automobilů Tatra.

Z té obrovské plejády všelijakých vozítek byly všichni tři kluci úplně paf.

Ke konci dovolené se většinou jezdilo vlakem do ZOO na sv. Kopeček u Olomouce. Později, až chodili oba kluci do školy, by tam mohli dělat i průvodce, tak často tam jezdili. Pořád tam bylo co objevovat. Hlavně s dědou, bez dohledu přísných rodičů.

Když jsem nastoupila do zaměstnání, postupně se našetřilo víc peněz, takže jsme mohli uvažovat o opravdové dovolené.
Ta první byla na týden s naším prvním autem Renault Chamade v Krkonoších. Bydlení na chalupě v Benecku bylo bezva. Podnikali jsme tůry do "vysoce" položeného okolí.
Tahle rozhledna Žalý stála "kousek" za chatou

Klukům nejvíc učaroval propršený den strávený v Libereckém Aquaparku Babylon. Neplatilo se tu korunami, ale Babkami. A těch tobogánů co tu bylo. Jeden polepili obřími lentilkami. Ze začátku svítila barevná světýlka, jenže uvnitř pak byla tma. Takže jsem pištěla jako myš a víc na něj nechtěla jít. Normálně mi tekly slzy, ještě že to v tom mokru nebylo hned vidět. Starší syn mě přesvědčil a já tehdy překonala strach ze tmy v těsném prostoru o kterém jsem dřív neměla ani páru. Prý: tak si něco zpívej. Tak já uvnitř zpívala: Já se nebójím, já se nebójím, jen když tu není ten hnusnej vlk, já se nebójím...pořád dokola a ono to zabralo. Co by máma neudělala, aby si šplhla u svých dětí a nevypadala jako strašpytel. Pak mě manžel zavedl ke zvláštnímu tobogánu, který končil takovým trychtýřem. A matko dívej se, já jdu do toho. Šel, vlastně jel, ale moc mu to neklouzalo a otočil se uvnitř trychtýře jen jednou, pak hned vypadl dírou ven. Sklidil úžas a obdiv dětí i můj. Už nevím, jak se mu povedlo mě přesvědčit, abych tuto zvláštní "skluzavku" šla taky vyzkoušet, když mi předtím sdělil, že začíná prudkým, ale krátkým sjezdem ve tmě. Zážitek to byl parádní.
V trychtýři jsem se točila jako káča a už při druhém sjezdu jsem si jízdu parádně vychutnala.

Pak následovala naše úplně první dovolená v zahraničí. Autobusem do Řecka k moři. 34 hodin jízdy na poloostrov Chalkidiky, osada Polychrono. První seznámení se slanou mořskou vodou. První potápění se, opět v režii dětí.
Celodenní výlety na kláštery ve skalách Meteora nebo do vodního ráje blízko Soluně.

Později jsme vyzkoušeli dovolenou ve dvou. S kolama na autě jsme se ubytovali v chatce malého rodinného kempu Erika v brodu nad Dyjí. Odtud začala téměř každý den naše poznávací cyklotrasa do okolí. Počasí nám moc nepřálo, takže odměna v podobě termálních koupelí v nedalekém Laa se mohla dokonce jednou i zopakovat.

V mezičase jsem si dokonce vyzkoušela několik dnů u moře v Chorvatsku bez manžela, jen se švagrovou, její švagrovou a dcerou té první švagrové.

O pár let později s námi jel na dovolenou do Chorvatska i mladší syn, ten starší, zaláskovaný, zůstal doma.
Tehdy se u moře sešli všichni 4 sourozenci a nejstarší z nich se stala podruhé babičkou.
Slogan To je hustý z následující písničky nás všechny doprovázel ještě pár let po téhle parádní dovolené.

O tom, jak jsem těžce odmarodila jízdu autem z naší poslední dovolené u moře se raděj moc rozepisovat nebudu, protože na svou schopnost úniku ze silné bolesti do mdloby nejsem zrovna hrdá a měsíc pracovní neschopnosti jsem finančně doháněla ještě půl roku.

O cyklotoulkách v okolí Františkových lázní jsem už psala dokonce 3x za sebou. I tahle dovolená se nám vydařila. Myslím si, že ani dospělí synové nepohrdli plně vybavenou lednicí a volným bytem na týden.

Takže podtrženo a sečteno, naše dovolená je bezva všude tam, kde si to dobrý uděláme my dva, tři, nebo čtyři - podle zaláskovanosti našich potomků. A tak nějak to střídáme. Párkrát objevujeme krásy Česka a širokého dalekého okolí, pak se urvem z řetězu u moře a pak zase potíme krev púři jízdě na kolách na bezvadně udržovaných českých silnicích...

Jak jste na tom vy?
Jezdíte na dovolenou dokromady, nebo každý sólo nebo dohromady a pak ještě každý zvlášť?
Jste spokojenější u vody, nebo jste vyznavači aktivní dovolené?

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.