Myslet pozitivně s úsměvem na rtech Usmívající se

Jak na sovičku

19. ledna 2017 v 20:30 | Chudobka1970 |  Z mých rukou
Milá Ježurko, tenhle návod je vytvořený speciálně pro tebe. I když se najde jistě spousta dalších šikulek, kterým přijde vhod. Háčkují se pouze krátké sloupky - k.s.
Takže originál, ze kterého jsem čerpala je na tomto webu.

Začínám oběma křídly:
1.ř. řetízek ze 6 ok
2.-4. ř. = 5 ok
5.ř. = 4 oka
6.ř. = 3 oka
pak se to obháčkuje a zároveň se tak zapracují konce

Pokračuji tělíčkem:
6 ok do magického kroužku, který pak hned utáhnu
1. ř. do každého oka vháčkuji 2 k.s. = celkem je v řadě 12 ok
2.ř. do každého 2. oka vháčkuji 2 k.s. = celkem 18 ok (1 oko, do 2. oka vháčkuji 2 oka, 1 oko, do druhého vháčkuji 2...)
3.ř. do každého 3. oka vháčkuji(V) 2 k.s. = 24 ok (2 oka, do 3. vháčkuji 2 oka, 2 oka, do 3. vháčkuji 2 oka...)
4.ř. do každého 4. oka V 2.k.s. = 30 ok
5.ř. do každého 5. oka V 2k.s = 36 ok
6.ř. do každého 6. oka V 2 k.s. = 42 ok
Vznikne takováto placička. Abych poznala začátek řady, používám kancelářskou sponku na každém jejím začátku. Stačí i jinak barevný kousek vlny. Jen se vloží na začátek řady a pak se jen háčkuje až k ní :-)

7. až 16. ř. se háčkuje pořád v kruzích, neustále je v jedné řadě 42 ok. Nemusí se dodržet celých 16. řad, záleží na každém, jak moc vysoké chce mít tělíčko sovy. Já ho dělala skoro vždy vysoké 10 řad.
V poslední řadě se přiháčkují obě křídla:
16 k.s., přiháčkovat křídlo pomocí 5 k.s., 16 k.s., druhé křídlo přiháčkovat opět s 5 k.s.
Mezi křídly by mělo být 16 ok.
Takže odpadá přišívání.
Před další řadou je dobré vyšít bříško sovy. Anebo ho jinak vyzdobit, našít korálky, srdíčka a jiné blbůstky :-) Není špatné už začít vycpávat. Tělo je pak pevnější a líp se háčkuje.

Krk:
1.ř. 3k.s., další 2 oka spojit do 1 oka, 3 k.s., další 2 oka spojit...
2.ř. 2 ks., další 2 oka spojit, 2 ks., další 2 oka spojit...
3. - 10. ř. stále dokola bez ubírání
Já jsem si tu druhou řadu odpustila.

Oči:
6 ok do magického kroužku.
Do každého oka vháčkovat 2 k.s = 12 ok

Dokončení:
Teď buď můžete vyšít oko podle obrázku nebo vložit bezpečnostní očko, jako já. Ten černý vnitřek oka jen 6 ok uháčkovaných do magického kroužku. Pokud budete oči pouze háčkovat, je potřeba je přišít. Já jsem bílý podklad prostě připnula k očičku. Mezi oči se vyšije zobáček. Teprve pak se může sova dovycpat a sháčkovat. Já dala doprostřed hlavičky při sháčkování sponu na zavěšení nebo karabinku. Úplně nakonec se sovičce ozdobí uši.

Postupem času jsem si některé části sovy upravila. Křídla dělám trochu jinak a taky tak moc nezužuju krk. Zkusila jsem si sovu taky zvětšit. Spodní kolečko mám mískto ze 6 řad třeba z 8 nebo z 10 řad. Taky jsem vyzkoušela úplně vynechat krk. Prostě fantazii se meze nekladou.

A tady je pár nočních ptáčků pro inspiraci
Snad byl můj návod srozumitelně přeložený.
Ono to vlastně není nic složitého,
jen malý ozdobený pytlík
:-D

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 duchodkaevka duchodkaevka | Web | 19. ledna 2017 v 21:13 | Reagovat

Renatko, sovičky jsou moc pěkné, asi taky vyzkouším :-)  :-)  :-P

2 Jitka Jitka | E-mail | Web | 19. ledna 2017 v 21:58 | Reagovat

Renatko, Tvoje sovičky jsou kouzelné. Ať jsou to ty háčkované a nebo ty z origami. :-)

3 helmii helmii | Web | 19. ledna 2017 v 22:21 | Reagovat

Krásné sovičky! Asi poprosím mamču a taky je s její pomocí vyzkouším. :-)

4 signoraa signoraa | Web | 20. ledna 2017 v 10:43 | Reagovat

Renátko, jsi šikulka a sovičky jsou kouzelné. Možná je vyzkouším, klubíček mám spoustu. :-D

5 Ježurka Ježurka | Web | 20. ledna 2017 v 12:47 | Reagovat

Renátko, moc a moc děkuji, až rozcvičím ruku, určitě to vyzkouším, už se těším. Jsi moc hodná, že sis dala tu práci s návodem. Už jsem si ho uložila. Moc zdravím. Teď jen abych tu stále ještě dost bolavou ruku brzy rozcvičila. :-)

6 Jarmila* Jarmila* | E-mail | Web | 21. ledna 2017 v 11:55 | Reagovat

Renátko, sovičky jsou moc krásné, povedly se ti. :-) Jsi šikulka.
Zasloužíš pochvalu i za překlad. :-)

7 Janka Janka | Web | 21. ledna 2017 v 23:07 | Reagovat

Perfektně jsi to popsala. Dala sis s tím velkou práci. Moc to oceňuji. :-)

8 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 23. ledna 2017 v 17:45 | Reagovat

[1]: Vyzkoušej, není to vůbec těžké :-)

9 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 23. ledna 2017 v 17:46 | Reagovat

[2]: Děkuji :-D

10 Niké Niké | E-mail | Web | 23. ledna 2017 v 18:41 | Reagovat

To je krása! Přemýšlím, že taky vyzkouším :)

11 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 23. ledna 2017 v 18:41 | Reagovat

[3]: Tak ať se daří :-)

12 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 23. ledna 2017 v 18:42 | Reagovat

[4]: S chutí do toho :-D

13 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 23. ledna 2017 v 18:43 | Reagovat

[5]: Držím pěsti, aby ruka byla co nejdřív OK :-D

14 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 23. ledna 2017 v 18:43 | Reagovat

[6]: Děkuji :-)

15 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 23. ledna 2017 v 18:48 | Reagovat

[7]: Děkuji moc :-)

16 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 23. ledna 2017 v 18:48 | Reagovat

[10]: Jen do toho :-)

17 Helena Lišková Helena Lišková | E-mail | Web | 23. ledna 2017 v 21:49 | Reagovat

Renatko, to je tvoje specializace :-) Děláš krásné sovičky a i já děkuji za návod. :-)

18 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 24. ledna 2017 v 15:42 | Reagovat

[17]: Děkuji :-D

19 Iris Iris | E-mail | Web | 24. ledna 2017 v 18:38 | Reagovat

Je to úžasný, sakra mě tak štve, že neumím háčkovat a plést :-(

20 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 26. ledna 2017 v 9:08 | Reagovat

[19]: Ale umíš nádherně a moc zajímavě fotit. A to není málo :-)

21 Janinka Janinka | E-mail | Web | 28. ledna 2017 v 8:36 | Reagovat

Chudobko, ty jsi neuvěřitelná, to je taková krása! :-)

22 chudobka1970 chudobka1970 | Web | 28. ledna 2017 v 14:36 | Reagovat

[21]: Děkuji :-)

Na fotografie a obrázky na tomto blogu, pokud u nich není uveden zdroj,
se vztahují veškerá autorská práva.